Sponsorointikumppanuudet

Sponsorointi modernina markkinointikeinona

Starsquadin ainutlaatuisen tarjoaman kautta pääset mukaan LIVE-elämyksiin, joiden kautta liität brändisi maailmanluokan urheilu- ja kulttuuritapahtumiin. Räätälöimme sinulle yhdestä tai useammasta tapahtumasta kokonaisuuden, joka tukee firmasi liiketoiminnallisia tavoitteita.

Sponsorointi on yhteismarkkinointia. Sponsoroinnin ei tulisi olla keskeyttävää mainontaa tai pelkkää logonäkyvyyttä, vaan tulisi pyrkiä luomaan tapa tuoda esimerkiksi urheilutapahtuman fanille lisäarvoa tapahtumakokemukseen. Yleisöllä ja fanituksen kohteella on usein intohimoinen suhde, josta sponsoroiva brändi pystyy parhaimmillaan välittämään tuota intohimoa oman tuotteeseensa tai palveluunsa. Kun sponsori ja kohde rakentavat yleisölle yhdessä jotain uutta, viihdyttävää tai yllättävää, niin syntyy aitoa lisäarvoa ja vaikutusta kuluttajien preferenssiin ja käyttäytymiseen. Hedelmällinen sponsorointikumppanuus kannattaakin olla pitkäkestoinen, ja vaatii molemmilta osapuolilta sitoutumista ja resursseja.

Sponsorointiyhteistyö rakentuu arvojen yhteensopivuudesta. Kun osapuolien arvopohja on yhteinen, niin yhteistyölle pystytään rakentamaan luonnollisia ja konkreettisia hyödyntämistapoja. Sponsorointiyhteistyö-sopimus on vain alkupiste. Yhteistyön hyödyntäminen ja siitä ulospäin kertominen on keskeistä, jotta kumppani saa todellista hyötyä, eikä sponsorointi jää tukemisen ja näkyvyyden tasolle.

Sponsorointikumppanuuden hyödyntäminen

Sponsoroinnin hyödyntäminen ulottuu parhaimmillaan sponsorin organisaation eri funktioihin. Yritys voi rakentaa aktivoivan sisältömarkkinointikampanjan, joka sitouttaa esimerkiksi omia asiakkaita urheiluhaasteisiin tai fokusoituu tavoittamaan täysin uutta kohderyhmää. Yritys voi yhteistyön osana tukea konkreettisesti vaikka nuorisourheilun kehittämistä, ja näin toteuttaa samalla pr-strategiaansa. Sponsori voi saada yhteistyön kautta myyjilleen tapahtumasta uusia b2b-myyntiliidejä tai ohjata kuluttajia verkkokauppaansa alennuskoodilla. Yhteistyön avulla yritys voi kehittää työnantajakuvaa profiloituen modernina työnantajana esim. yhteistyössä esports-tapahtumien kautta, rekrytoida uusia työntekijöitä tai palkita omaa henkilöstöään tarjoamalla mielekkäitä vapaa-ajan tapahtumia. Sponsoroinnin kautta brändi pystyy tuottamaan sidosryhmilleen vahvoja ja vaikuttavia tunne-elämyksiä.

Sponsorointi tuottaa valtavasti arvoa, kun yhteistyön hyödyntämiseen panostetaan rohkeasti ja laajasti. Tähän olemme Starsquadilla erikoistuneet, ja haluamme että asiakkaamme saavat yhteistyökumppanuuksista kaiken mahdollisen hyödyn irti. Palvelemme yritysasiakkaitamme sekä oikeiden kumppanuuksien löytämisessä että niiden hyödyntämisessä sekä tapahtumajärjestäjiä kumppanuushankinnassa.

Case Urheilugaala

Starsquad toimii Urheilugaalan oikeudenhaltijana, ja hallinnoi Gaalan tuotantoa, markkinointia, taloutta ja kumppanuuksia. Urheilugaala järjestetään vuosittain tammikuussa Hartwall Arenalla, ja tapahtuma voitti vuonna 2018 parhaan yleisötapahtuman palkinnon Sponsorointi & Tapahtumat Awardseissa. Urheilugaala tukee suomalaisen urheilun arvostusta; yhtenä iltana suomalainen urheilu kokoontuu saman katon alle.

Kumppanit ovat Urheilugaalassa erittäin tärkeässä asemassa, ja yhteistyötä aktivoidaan ja hyödynnetään monipuolisesti. Urheilugaalan kumppaneilla on mahdollisuus osoittaa tukevansa suomalaista urheilua läpi vuoden ja osallistua asiakkaittensa kanssa keskusteluihin vuoden parhainten urheiluhetkien valinnasta.

Veikkaus ja Interflora kehittivät yhdessä Urheilugaalan aulaa. Sumuverho-sisäänkäynnin läpi pääsi kuvauttamaan itsensä kukkaseinälle. Kumppanit voivat usein myös yhteisvoimin rakentaa uudenlaisia kokemuksia tapahtumissa.

Interflora on hoitanut myös illallispöytien somistamisen sekä palkittavien urheilijoiden kukittamisen. Veikkaus hyödyntää yhteistyötä monipuolisesti myös digitaalisissa kanavissa esim. tarjoten etuasiakkailleen 2 katsomolippua yhden hinnalla sekä pisteitä etuohjelmassaan sykähdyttävin urheiluhetki –äänestäjille.

BMW:n moottoripyörä koristaa aulaa vieraiden saapuessa sisään. Oikealla BMW:n auto nostettuna kattoon illallispöytien ylle. BMW on hyödyntänyt yhteistyötä myös mm. sisältönä BMW Life -asiakaslehdessään ja illallispöytiä hospitality-elämyksenä kumppaneilleen.

Vasemmalla Valio Akatemialaisia viihdyttämässä vieraita punaisella matolla ja vieressä Valio Akatemian stipendin saanut Seals Basket ry. Valio kannustaa nuoria urheilijoita Valio Akatemia –tukiohjelmallaan, johon valitaan vuosittain nuoria lahjakkaita urheilijoita. Valiolle luonteva kärki onkin Akatemian esiintuominen Gaalassa ja yhteistyösisällöissä. #Akatemiastagaalaan nivoo sisällöissä yhteen ajatuksen nuorten urheilijoiden tukemisesta ja kehittymisestä huippu-urheilijaksi.

SRV:n tunnelmia gaalapöydästä. Oikealla Golden Star -ravintolan baari on brändätty SRV:n olohuoneeksi, jossa oli muun muassa mahdollista pelata pöytälätkää. SRV korostaa moderneja asumisratkaisuja ja asumisen helppoutta, ja olohuonemainen lounge-tila ja näkyvyys illallispöydässä ovat näin luontevia ratkaisuja.

Case Valtteri Bottas Duathlon

Valtteri Bottas Duathlon järjestetään tänä vuonna kolmatta kertaa sunnuntaina 18.8.2019 kuvankauniissa Pajulahden maisemissa. Valtteri Bottas Duathlonissa kisataan juosten ja pyöräillen niin naisten, miesten kuin perhesarjassa. Valtteri Bottas Duathlon tapahtumassa vastaamme niin yhteistyökumppanuuksista kuin tuotannosta. Myymme myös Valtteri Bottas Duathloniin sponsorointipaketteja ja uutta GOLD-tuotetta (linkki GOLD tuotteeseen)

Valtteri Bottas Duathlonissa matkat ovat 5 km juoksu + 20 km maastopyöräily + 3 km juoksu. Perhesarjassa puolestaan 1,5 km juoksu, 5 km maastopyöräily ja 1,5 km juoksu. Tapahtuman tavoitteena on saada mukaan niin urheilijoita kuin perheitä.

Case Helsinki Horse Show

Helsinki International Horse Show on esteratsastuksen maailmancup -sarjan osakilpailu. Maailman parhaat ratsastajat ja upeat hevoset valtaavat Helsingin Jäähallin lokakuussa. Koe jännitystä ja elämyksiä huippu-urheilun ja sykähdyttävän show’n parissa yhdessä lähes 50 000 muun kävijän kanssa.

Tarjoamme tapahtumaan VIP- paketit sekä vastaamme Expo alueen tuotannosta tapahtumaviikolla. Meidän kauttamme myynnissä myös sponsorointipaketit